۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۲, شنبه

خا تمی در کمپین موسوی ، شکوه آزادی






صبح است ساقیا قدحی پرشراب کن
دور فلک درنگ ندارد شتاب کن


همه منتظر این صحنه بودند؛ فیلمبرداران، عکاسان، خبرنگاران و صدها ایرانی آزادی‌خواهی که عصر امروز به مهمانی پرشکوه «موج سومی‌ها» آمده‌بودند، همه می‌خواستند خاتمی را کنار موسوی ببینند، نه به کلام. این صحنه‌ای بود که باید ثبت می‌شد در ذهن حاضران، در عکس‌ها و فیلم‌ها، صحنه‌ای که خاتمی و موسوی دست یکدیگر را بالا بردند و صحنه‌ای که با حضور زهرا رهنورد کامل شد. وقتی که این سه بزرگوار پرچم مقدس ایران را دست گرفتند و بر آن بوسه زدند، سالن همایش‌های میلاد از شور و هیجان منفجر شد.
اینجا تهران است، چهار سال پس از شکست مردم‌سالاری، در آستانه امتحانی دیگر. اینجا تهران است، 9 اردیبهشت ماه 1388 و ما آخرین کوشش‌هایمان را برای بازیافتن شان و حرمت ایرانی می‌کنیم. شاهد ما باشید. شاهد باشید که امروز همقسم شدیم با یکدیگر تا نهضت صد ساله آزادی‌‌خواهی را در ایران به سرانجام برسانیم. ما همه امروز جمع بودیم، مشارکتی‌ها، موج سومی‌ها، سران نهضت آزادی و سازمان مجاهدین انقلاب، هنرمندان، دانشجویان، ورزشکاران ملی و مردم عادی.
می‌توان فهرست بلندبالایی تهیه کرد از چهره‌هایی که امروز در حمایت از میرحسین موسوی به سالن همایش‌های میلاد آمدند. فهرستی که از علی کریمی فوتبالیست محبوب را دربرمی‌گیرد تا فیلسوف محبوبی همچون مصطفی ملکیان یا سیاستمدارانی مثل محمدرضا خاتمی، مصطفی معین، ابراهیم یزدی، هاشم صباغیان، محسن آرمین، محسن امین‌زاده، عبدالله رمضان‌زاده و هنرمندانی چون داوود رشیدی، بیژن میرباقری، پگاه آهنگرانی، باران کوثری، بهاره رهنما و اساتیدی مثل هادی خانیکی، غلامعباس توسلی، محمدجواد غلامرضا کاشی و...
همراه شو عزیز که این درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی‌شود...
شخصیت های اصلاح طلب نیز به حمایت از میرحسین موسوی سخنرانی کردند. بنده هم افتخار این را داشتم که در این جمع حضور پیداکنم. در زیرگزارش و گزیده ای از سخنان سخنرانان این همایش را می اورم.
در اين همايش میرحسین موسوی بعد از سخنان خاتمي مير حسين موسوي به اتفاق همسر خود ،دكتر رهنورد به روي صحنه رفت و در كنار خاتمي به نشان اتحاد دستان يكديگر را گرفتند و شال سيزي كه پيشتر از سوي برگزار كنندگان مراسم تهيه شده بود و متبرك به نام حضرت زهرا بود به دو سيد اصلاحات اهدا شد.
ميرحسين موسوي پس از سخنراني سيدمحمد خاتمي گفت: از آقاي خاتمي بابت محبت ايشان نسبت به خودم تشكر مي‌كنم در اين دو ساعتي كه خدمت شما عزيزان بودم تصاوير بسيار تكان دهنده و عبرت‌آميز ي را در كليپ‌ها ديدم و همچنين صحبت‌هاي بيسار مهم و اساسي را شنيدم. در يك جمله مي‌گويم كه همه ما به خاطر يك دغدغه مشترك اينجا جمع شده‌‌ايم و براي يك هدف واحد آمده ايم نگراني‌هاي ما از يك جنس است.
وي افزود: نگراني ما براي ايران، انقلاب و اسلام است و آنچه من از صحبت‌هاي برادر بزرگوارم آقاي خاتمي و ديگر دوستانم در موج سوم دريافتم اين بود كه شما بيهوده به ميدان نيامده‌ايد بلكه دغدغه‌هايي داشتيد و بنده مهمترين آن را احساس عدم امنيت مي‌دانم.
كانديداي دهمين دوره رياست جمهوري ادامه داد: كافي نيست كه فقط دولت امنيت داشته باشد انسان‌ها نيز بايد امنيت داشته باشند. بايد همه اقشار كشور ما داراي امنيت باشند و وقتي به آينده نگاه مي‌كنند احساس آرامش كنند و منظر روشني را ببينند.
وي تصريح كرد : مردم بايد از سياست‌ها و تصميمات احساس امنيت كنند و آن‌ها به اين دليل طبيعي است كه به دنبال آزادي از ترس و رهايي از نياز باشند. ما در تمام اين زمينه‌ها مشكل داريم.

موسوي افزود: وقتي به مسائل جوانان و ملت خودمان كه مشكل مسكن، اشتغال، بيكاري، گراني و احتياط است نگاه مي‌كنيم مي‌بينيم كه در تمام اين زمينه‌ها مشكل داريم.

در ميان سخنراني ميرحسين موسوي حاضران فرياد زدند آزادي و ميرحسين پاسخ داد به اين نكته هم در صحبت‌هايم مي‌رسم.

موسوي ادامه داد: «رهايي از نياز» مساله‌ي بسيار مهمي است آن كسي كه در جبر اين نيازها يعني نان، سفره و امكانات اسير است، فراغت ندارد كه راجع به آزادي فكر كند در اين هنگام حاضران فرياد زدند درود بر موسوي و كانديداي انتخابات رياست جمهوري دهم اينچينن به صحبت‌هاي خود ادامه داد: آن كس كه به آزادي فكر نمي‌كند نمي‌تواند در شرايط دشوار امروزي طرحي براي رهايي از نياز ملت داشته باشد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاميد كرد: وقتي به صحنه نگاه مي‌كنيم مي‌بينيم مبهم است. آقاي خاتمي در سخنان خود سوالاتي را مطرح كردند كه اگر اين سوالات نبودند دليلي براي اين گردهمايي وجود نداشت. ما در عرصه‌هاي سياست خارجي، سياست داخلي، آزادي، اشتغال و امنيت و همه آنچه نياز ملت ماست مشكل داريم.

وي افزود: امنيتي كه متعلق به مردم است مهمتر از امنيت دولت است. گمان نكنيم وقتي تشنجي را نه از سر دلسوزي براي منافع ملي بلكه بدون سبب در جهان ايجاد مي كنيم باعث آرامش خيال مردم مي‌شويم، خير، اينگونه نيست بلكه وحشت در مردم ما رسوخ مي‌كند.

نخست وزير سال‌هاي دفاع مقدس در ادامه با تاكيد بر اينكه مردم به دنبال ثبات در سياست‌ها و مديريت‌ها هستند، گفت: جوانان ما به دنبال گردش آزاد اطلاعات هستند مردم ما و جوانان ما از مسكن، اشتغال و آينده‌شان نگراني دارند و در عين حال نمي‌خواهند از ابراز عقيده ترس داشته باشند بلكه مي‌خواهند به آن‌ها اعتماد شود و در عين حال حق خود مي‌دانند كه به دنبال يك انتخابات آزاد، رقابتي و منصفانه باشند.

وي افزود: جوانان ما انتخاباتي را مي‌خواهند كه در آن بيم تقلب و دستكاري وجود نداشته باشد،انتخاباتي كه رسانه‌هاي محدود كشور در اختيار يك فرد يا جناح نباشد، انتخاباتي كه در آن سرمايه‌هاي مردم، منافع محدود كشور در خدمت خريدن آراي مردم قرار نگيرد.

موسوي ادامه داد: گفتن اين مسائل براي من سخت است اما ما چاره‌اي جز گفتن اين حرف‌ها نداريم چرا كه نيروهاي رسانه‌اي ما و قدرت ما در اين صحنه برمي‌گردد به آگاهي مردم و ما چيزهايي كه نمي‌توانيم جبران كنيم تنها با آگاهي دادن و گسترش آن در سطح جامعه به گونه‌اي كه هر كس يك رسانه باشد، مي‌توانيم ايجاد كنيم. اگر رسانه‌ي ملي نداريم تك تك شما بايد يك رسانه‌ باشيد.
بنابر اين گزارش و در اين هنگام حاضران فرياد زدند صداوسيماي ما اصلاح بايد گردد.

وي در پايان افزود: به همين دليل است كه حمايت آقاي خاتمي و موج سوم و پويش و همه نيروهاي جوان در اين عرصه تعيين كننده است. من ذوق آقاي خاتمي را ندارم كه شعر زيبا براي شما بخوانم تنها مي‌خواهم بگويم كه شانس ما در با هم بودن و همه‌گير كردن اين جمع در سراسر كشور است اين آخرين وسيله ما براي پيروزي در صحنه است.

به گزارش خبرنگار كلمه، در خاتمه اين مراسم تابلوي زيباي نقاشي به رسم يادبود اين نشست كه تصوير دماوند، پرچم ايران و ميرحسين موسوي بر آن نقش گرفته بود به نخست وزير سال‌هاي دفاع مقدس و كانديداي انتخابات رياست جمهوري دهم تقديم شد.

خاتمي :حضور مير حسين موسوي در عرصه انتخابات يك فرصت است
سيد محمد خاتمي در سومين همايش موج سوم سخنان خود را اينگونه آغاز كرد: نزدیک غروب آفتاب است ولی من صبح را دوست دارم.
وي سپس ادامه داد: پس بگذاريد در هنگامه غروب كه دل انسان غمگين است هم زبان با آيين وارسته ايران كه بيانگر حقيقت زيباي هستي است يعني حافظ شيرازي شويم كه مي گويد”صبح است ساقيا قدحي پر شراب كن دور فلك درنگ ندارد شتاب كن” و در جايي خواندم كه حاج ميرزا جواد آقاي تبريزي نيز در قنوت نماز خود اين ابيات را مي خواند.
رئيس جمهور سابق كشورمان سپس از اين سخنان خود اينگونه نتيجه گرفت كه فرصت‌ها دیر و کم به دست می‌آید اما زود از دست می‌رود.
وی با گرامی داشت یاد و خاطره شاعر معاصر قیصر امین‌پور و قرائت یکی از ابیات وی با این مضمون که چه زود دیر می‌شود، گفت:‌ فرصت‌ها زود از دست می‌رود لذا به حکم خردمندی به محض به دست آمدن فرصت باید آن را غنیمت شمرد و از آن استفاده کرد.
خاتمی شرایط و فرصت‌ها در عرصه ی سیاسی و اجتماعی را به نحوی دانست که به زودی تبدیل به تهدید می‌شوند و اظهار داشت: اگر احساس می‌کنید که امروز در معرض تهدید نیستید اگر احساس می‌کنید در هر جایی با فرصتی مواجه هستید، اگر احساس می‌کنید از امکانات به درستی استفاده می‌شود،اگر احساس مي كنيد كه كشور در مسير توسعه قرار دارد،اگر احساس مي كيند كه شان و منزلت ايران در عرصه جهاني بيشتر شده است ،اگر احساس مي كنيد كه دانشجويان و دانشگاهيان حرمت و جايگاه خود را دارند اگر احساس می‌کنید که وضع ما خوب است این وضع را ادامه دهید اما اگر احساس می‌کنید چنین نیست، که نیست فرصت‌ها را مغتنم شمارید.
وي تاكيد كرد: فرصت انتخاب شما مردم فرصتی است که ارزان به دست نیامده، یکصد سال است می‌خواهید آزاد باشید، آزاد انتخاب کنید و بر سرنوشت‌تان حاكم شويد ولي در مقاطعي از تاريخ اين فرصت ها از دست رفت ولي هنوز به برکت انقلاب فرصت انتخاب برای شما باقي است اگرچه در برابر انتخابات مشکلات و رویه‌های نادرست زیادی وجود دارد ولي در همين تاريخ معاصر خودمان ديديم كه هر جا حضور گسترده مردم باشد علي رغم تنگ نظري ها و موانع پيش رو ،موفقيتهايي حاصل شده است.
رئيس دولت اصلاحات حضور مير حسين مسوي در عرصه انتخابات را يك فرصت دانست و گفت: مهندس موسوی شخصیتی است که دینداری، روشن‌بینی و دلسوزی‌اش برای انقلاب و جامعه، و دغدغه اش براي حرمت نهادان به اشخاص ترديد ناپذير است. موج سوم،ياري و ستاد 88 تلاش و همه مردم براي حضور فراگير در انتخابات تلاش كنند تا اين لحظه سرنوشت ساز از دست نرود.

وي با بيان اينكه من مطمئنم چنانچه در انتخابات حضور مردم فراگیر باشد نتیجه آن می‌شود که اکثریت می‌خواهند و به مصلحت کشور است،اظهار داشت:: اقشار مختلف جامعه و همگان باید تلاش کنند تا حضور مردم در انتخابات حداکثری باشد. نباید این لحظه‌ و فرصت سرنوشت‌ساز را از دست بدهیم.

پيش از سخنان موسوي و خاتمي نيز چند چهره شاخص سياسي ،فرهنگي و دانگشاهي سخنراني كردند

رمضان زاده : موسوی صالح ترين فرد برای تداوم برنامه های خاتمی جهت اصلاح امور کشور است.

به گزارش ایلنا، سخنگوی دولت اصلاحات تاکید کرد: میرحسین موسوی صالح ترين فرد برای تداوم برنامه های خاتمی جهت اصلاح امور کشور است.
عبدالله رمضان زاده با بیان اینکه به عنوان شاگردی از مکتب اصلاح طلبی خاتمی بر این باورم که میرحسین موسوی را صالح ترین فر دبرای تداوم برنامه های خاتمی جهت اصلاح امور کشور مي دانم گفت: میرحسین موسوی با نگاهی بدون تبعیض وفارغ از تعصبات قومی، جنسیتی و زبانی به شهروند ایرانی می نگرد و آن همان نكته اي است که ما برای دفاع از حقوق شهروندان ایران لازم داریم.
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی تصریح کرد: میرحسین برای رفع سانسور و تداوم آزادی های سیاسی برای هموطنان در مسیر توسعه کشور قدم خواهد برداشت.
رمضان زاده با بیان اینکه میرحسین موسوی مدیریت کشور را به مسیر عقلانیت باز خواهند گرداند ، گفت: ما یاری گری میرحسین خواهیم بود تا ایرانی عقلانی داشته باشیم .

سیداحمد هاشمی نژاد:امانت را به اهلش سپرديم
برادر شهید هاشمی نژاد نيز در اين مراسم تاکید کرد:هیچ کس نباید به جرم ابراز عقیده زندانی شود.
سید احمد هاشمی نژاد با بیان اینکه من با 12 سال زندان شکنجه رژیم شاه و35 درصد جانبازی و نیز خانواده شهید قهرمان انقلاب شهید هاشمی نژاد از طرف بسیاری از خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران به دستور خاتمی و به عشق خاتمی به میرحسین موسوی رای خواهيم داد، با اشاره به آیه ای از قرآن که بر سپردن امانات الهی به اهلش تاکید می‌‌کند اظهار داشت:امانات الهی را باید به اهلش سپرد و قرار بود خاتمی که اهلیت کافی داشت امانت را به دست او بسپاریم ولي او مصلحت دید این امانت به دست موسوی سپرده شود.
وی با اشاره به حضور پرشکوه جمع حاضر گفت: این جمع را من همه جا همراه موسوی می بینم وبه کسانی که می گویند نسل جوان موسوی را نمی شناسند می‌خواهم بگویم پس این جمع حاضر که اکثر آن جوانان تشکیل می دهند چه چیز را ثابت می‌کند؟
وی با تمجید از آیت الله صانعی گفت: در کشور ما رسم شده که هرکس نترس و آزاد است او را از صحنه بیرون برانند ولی آیت الله صانعی در صحنه است و من می خواهم نقل قولی از ایشان خطاب به میرحسین موسوی برای شما بگویم که گفته اند “من شما را خلاصه مدیریت امام می دانم و نسل جوان که مدیریت امام را ندیده است انشاءالله با پیروزی شما درعرصه انتخابات خواهد دید“
برادر
” جوانان ما به دنبال گردش آزاد اطلاعات هستند مردم ما و جوانان ما از مسكن، اشتغال و آينده‌شان نگراني دارند و در عين حال نمي‌خواهند از ابراز عقيده ترس داشته باشند بلكه مي‌خواهند به آن‌ها اعتماد شود و در عين حال حق خود مي‌دانند كه به دنبال يك انتخابات آزاد، رقابتي و منصفانه باشند. “
شهید هاشمی نژاد با بیان اینکه میرحسین موسوی ر ابیش از 30 سال می‌شناسم و او را انساني صادق ، مخلوص ، باصفا وعاشق جوانان مي‌دانم، گفت: برخی افراد به ما گفتند اگر اینگونه سخنان را ادامه دهم برخوردهایی با من می‌کنند من می خواهم بگویم 12 سال زیر شکنجه رژیم شاه نهراسیدم والان هم قاطع خواهم ایستاد.
وی با بیان اینکه در این کشور هیچ کس نباید به جرم ابراز عقیده زندانی شود خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد وتاکید کرد: مگر در قانون اساسی نیامده کسی نباید به خاطر آزادی بیان زندانی شود پس باید روند موجود در این خصوص اصلاح شود.

دکتر فهیمي فر: شرایط جامعه دانشگاهی بسیار ناگواراست
رئیس سابق دانشگاه امیر کبیر تاکید کرد: اکثریت قاطع اعضای هیات علمی ،دانشجویان و کارکنان دانشگاه از طرفداران اصلی اصلاحات هستند و به طور قاطع به میرحسین موسوی رای خواهندداد.
دکتر فهيمي فر نيز در همایش موج سوم سخنرانی با بیان اینکه رای دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه به میرحسین موسوی است و با این رای شرایط بحرانی دگرگون خواهد شد ،گفت: شرایط جامعه دانشگاهی ما متاسفانه در شرایط بسیار ناگواری است و استقلال دانشگاه به کلی فراموش شده است وآزادی بیان ، آزادی قلم در دانشگاه دیگر جایگاهی ندارد.
وی تصریح کرد:حتی فعالیت های علمی به خاطر افسردگی که درمحیط دانشگاه وجوددارد اعم از دانشجویان ، هیات علمی وکارکنان در سطح بسیار ناگواری است و فعالیت های علمی که در جریان است ناشی از سرمایه گذاری های است که دردولت اصلاحات انجام شده وامیدوارم در انتخابات آینده تحول جدی در جامعه علمی و به خصوص دردانشگاه به وجود بیاید.
فهيمي فر با اظهار امیدواری نسبت به پیروزی میرحسین موسوی در انتخابات آینده ، گفت: امیدوارم در انتخابات آینده تحولی جدی در دانشگاه ها به خصوص در زمینه آزادی بیان، تشکیل تشکل های دانشجویی بدون فشار و بدون بخشنامه به وجود بیاید.

محمدرضا بهشتی:جوانان ما مساله نيستند
فرزند شهید آیت الله بهشتی تاکید کرد: جوانان ما نیروهای پرشوری هستند که با اندیشه خود و فعالیت های گسترده نیروی بزرگی را برای آینده ایران تشکیل می‌دهند.
محمدرضا بهشتی که در همایش موج سوم سخن می‌گفت با بیان اینکه در جمع جوانان پرشوری هستم که نسبت به مسایل جامعه خود با نگاه تزبینانه می‌نگرند،اظهار داشت: جوانانی که ویژگی اصلی آنها صداقت و حقیقت طلبی است و آن هم حقیقت طلبی که مشهور به هیچ ملاحظه اي است نباید به آن‌ها به دید مساله نگریست .
وی تصریح کرد: بسیار سخن گفته می‌شود که جوانان ما مساله هستند در حالی که می خواهم بگویم جوانان مساله نیستند و جوانان نیروی پرشوری هستند که با اندیشه خود و فعالیت‌های گسترده خود نیروی بزرگی را برای آینده ایران شکل دهی می‌کنند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه چه بسا بسیاری از کج فهمی‌ها که ما در مسیر زندگی دچار آن شده‌ایم و نگاه‌های تصلب آمیزی که در ما وجود دارد درجوانان وجود ندارد، تاکید کرد: جوانان ممکن است زاوایایی را در زندگی ببیند که از دید ما پنهان باشد و جوانان ما ممکن است پرسش‌ها و اندیشه‌های آنها گاه با لحنی بیان شود که اندکی برای ما تلخ باشد ولی این تلخی راباید برای صداقتی که در آن نهفته است به جان بخریم.
وی با بیان سخنی از آیت الله بهشتی که می گفت: " من تلخی سخن صادقانه را به شیرینی صحبت منافقانه ترجیح می دهم"، اظهار داشت: باید با صعه صدر و صداقت با جوانان برخورد کرد.
محمدرضا بهشتی با بیان اینکه آیت الله بهشتی هیچ گاه عصا برای نقدها منصفانه بلند نمی‌کرد خطاب به میرحسین موسوی و خاتمی گفت: این صداقت ، تزبینی وصفایی که در جوانان وجوددارد باید ارج بنهیم و دغدغه های آنها را به عنوان فرصتی قلمداد کنیم.

حمايت داود رشيدي از مير حسين موسوي

داود رشیدی تاکید كرد در انتخابات آینده از میرحسین موسوی حمایت خواهدکرد.
اين هنرمند باسابقه تئاتر ، سينما و تلويزيون که در همایش موج سوم سخن می‌گفت با بیان اینکه من اولین بار است که در متینگ انتخاباتی شرکت می کنم و این به خاطر علاقه به آقای خاتمی است، گفت: من به دعوت آقای خاتمی به اینجا آمدم تا از میرحسین موسوی حمایت کنم به خاطر دوران درخشان نخست وزیری داشتم و به خاطر احترام به فرهنگ و هنر و در این 20 سال احترام میرحسین موسوی به فرهنگ و هنر زبانزد بود.

آرمين :مير حسين موسوي منتظر گاز خردل سياسي باشد

سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب تاكيد كرد:پرتاب گاز خردل در سخنرانی مشهد موسوی یک نشانه است ،ایشان باید منتظر گاز خردل سیاسی
” نگراني ما براي ايران، انقلاب و اسلام است و آنچه من از صحبت‌هاي برادر بزرگوارم آقاي خاتمي و ديگر دوستانم در موج سوم دريافتم اين بود كه شما بيهوده به ميدان نيامده‌ايد بلكه دغدغه‌هايي داشتيد و بنده مهمترين آن را احساس عدم امنيت مي‌دانم. “
و کارناوال عاشورای دیگری باشند.
محسن آرمين كه ديگر سخنران اين همايش بود با بیان اینکه اقتدارگرایان در سالیان گذشته همواره از اصول و اصولگرایی دم زدند، گفت: اقتدارگرایان مدعی بودند که تنها متولیان دین و حامیان انقلاب هستند و تمام دغدغه و انگیزه‌ آنان در عرصه‌ عمل سیاسی دفاع و پاسداری از انقلاب است اما با حمایت بی‌چون و چرا از قدرت تلاش کردند کسانی را که نگران جمهوری اسلامی هستند قانع کنند که انتخاب میان اصلاح‌طلب و اصولگرا انتخاب میان کفر و اسلام است.
وي افزود: کفن‌پوشی‌ها، متهم کردن اصلاح‌طلبان به طرفداری آزادی جنسی به جرم دفاع از مردم‌سالاری در برخی تریبون‌های محترم، اتهام به دریافت چمدان‌های دلار و به طور خلاصه آن بحران‌سازی‌های هر 9 روز یک بار با پایبندی‌های دروغین به اسلام و انقلاب صورت می‌گرفت.
عضو ارشد سازمان مجاهيدن انقلاب خاطرنشان كرد: امروز میر حسین موسوی نخست‌وزیر امام (ره) پا به عرصه‌ی انتخابات ریاست جمهوری نهاده است. او چهر‌ه‌ای خوشنام و باسابقه در دوران پیش و پس از انقلاب است و هیچکس در وفاداری او تردیدی ندارد تا جایی که برخی به غلط فکر کردند این پایبندی فرصت را از او برای حضور ستانده است.
وي با بیان اینکه صداقت و سلامت شخصیت میر حسین موسوی مورد اتفاق همگان است، گفت: اکنون با این اوصاف این سوال مطرح است که اگر درک و دغدغه‌ی آن جماعت ،انقلاب است چرا میر حسین موسوی را نمی‌پذیرند و بلکه تداوم این مدیریت ناکارآمد را حتی به قیمت ادامه‌ خطرآفرین وضعیت کنونی کشور و آینده‌ی تاریک ، به میر حسین موسوی ترجیح می‌دهند.
آرمين با بيان اينكه اگر اين جماعت مدعی ارزش‌های دفاع مقدس هستند چرا مدیریتی را که هیچ نسبتی با دفاع مقدس ندارد بر نخست‌وزیر دفاع مقدس ترجیح می‌دهند.،اظهار داشت:چرا اقتدارگرايان به رغم خصومت‌هایی که با مدیریت کنونی دارند او را به میر حسین موسوی ترجیح می‌دهند. آیا مدیریت کنونی نسبت به میر حسین موسوی پایبندی بیشتری به اصول اخلاقی و اسلامی دارد؟
وي با بيان اينكه به استثنای عده‌ای انگشت‌شمار از اصولگرایان اسلام‌خواهی در قاموس اصولگرایی نام مستعار خودکامگی و قدرت‌پرستی است،اظهار داشت: مشکل این جماعت نه رنگ باختن اصول است و نه استحاله‌ آرمان‌های انقلاب و نه رنگ باختن دین. بلکه نگرانی آنان برچیده شدن بساط خودکامگی است.
نائب رئيس مجلس ششم ياد آورشد:اصل و اصول اين جماعت قدرت است که برای حفظ آن هر حرام و خلاف شرعی را حلال و مباح می‌دانند اما برای بدنه‌ این جریان که تاکنون تصور کرده که دعوا بر سر مقدسات است موضوع شکل متفاوتی پیدا کرده و حضور میر حسین موسوی پرسش‌هایی را در بدنه‌این جریان ایجاد کرده که البته نتیجه‌ای جز رسوایی آنان نخواهد داشت.
وي باتاكيد بر اينكه انتخابات تنها پایان دادن به مدیریت ناكارمد امروز نیست،گفت:اين انتخابات تنها فرصت براي نجات كشور لز وضعيت كنوني نيست بلکه فرصتی است برای آشکار شدن ماهیت اقتدارگرایان که قدرت‌طلبی خود را در پشت آرمان‌های انقلاب و خون شهیدان پنهان کرده‌اند و برای تحقق این هدف نیازی نیست تا روز رای‌گیری صبر کنیم این اتفاق در حال وقوع است.
آرمین با بیان اینکه حضور میر حسین موسوی در عرصه‌ انتخابات شاید بدون آنکه خود بخواهد عامل پرده برانداختن از چهره اين جماعت است، اظهار داشت: البته این جرم کمی برای ایشان نیست. پرتاب گاز خردل در سخنرانی مشهد ایشان یک نشانه است که ایشان باید منتظر گاز خردل سیاسی و کارناوال عاشورای دیگری باشند.
آرمین خطاب به میر حسین موسوی گفت: امروز دست تقدیر مسوولیت مهم ادامه‌ راه سید محمد خاتمی و پایان دادن به جفایی که به انقلاب و اسلام و امام (ره) و زدودن بدبینی نسل جوان به گذشته را بر دوش شما قرار داده است.
وي در پايان تاكيد كرد: امروز نجات کشور از بداخلاقی، دروغ و تظاهر و فسادی که هر روز بیشتر گسترش می‌یابد تا حدی که نهادهای ارزشی را آلوده است برعهده‌ شماست و مسوولیت پایان دادن به تحقیر و توهینی که به ملت می‌رود بر دوش شما قرار داده شده است. اصلاح‌طلبان حامی شما همانند خاتمی معتقدند که با دفاع از مردم‌سالاری است که می‌توان دیو خودکامگی را در شیشه کرد. حمایت ما از شما در این راه حمایت از خاتمی است و همراهی ما با شما ادامه مسیری است که با خاتمی پیمودیم .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر